جستجو :
عنوان

دوشنبه ٠٤ ارديبهشت ١٣٩٦

تقویم
اوقات شرعی
سرويس ها

سرويس‌هاي ويژه تلفن همراه

الف: انتظار مكالمه (CALL WAITING)

اين سرويس رايگان و براي تمامي مشتركان فعال مي‌باشد. با استفاده از سرويس يادشده هنگامي كه در حال مكالمه هستيد و شخص ديگري با شما تماس مي‌گيرد صداي بوق ضعيفي به گوشتان مي‌رسد و شما را آگاه مي‌كند كه فرد ديگري منتظر صحبت با شماست.

شما مي‌توانيد به كمك اين سرويس، مكالمه اول خود را به حالت انتظار (HOLD) قرار داده و با مشترك جديد صحبت كنيد.

پس از خاتمه مكالمه، مي‌توانيد با زدن دكمه مربوطه مجدداً با مشترك اول صحبت كنيد. (براي آشنايي با نحوه فعال كردن اين سرويس بايد به دفترچه راهنماي گوشي تلفن همراه خود مراجعه نماييد.)

ب: انتقال مكالمه (CALL DIVERT)

سرويس انتقال مكالمه، رايگان و براي تمامي مشتركان فعال مي‌باشد. با استفاده از اين سرويس، هنگامي كه نمي‌خواهيد يا نمي‌توانيد به تلفن پاسخ دهيد؛ امكان انتقال مكالمه به خط ديگر (تلفن همراه يا ثابت مورد نظر) وجود دارد.

جهت فعال نمودن سرويس انتقال (DIVERT) ابتدا بايد داخل منوي گوشي (MENU)، كلمه (DIVERT) را مشاهده، آن‌گاه آن را فعال كرد. چهار حالت روي صفحه نمايان مي‌شود كه مشترك نوع حالت مورد نظر خود را انتخاب و كليد «تأييد» را فشار مي‌دهد. بعد از اين عمل شماره مورد نظر را وارد حافظه نموده و مجدداً تأييد مي‌كند. در اين صورت در حالت انتخاب شده با شماره مورد نظر تماس گرفته مي‌شود.

بديهي است هزينه نقطه آغاز تماس تا تلفن همراه به عهده‌ي تماس گيرنده و از تلفن همراه به شماره‌ي انتقال داده شده، به عهده انتقال دهنده مي‌باشد.

توجه: براي استفاده از اين سرويس، كافي است با توجه به دفترچه راهنماي گوشي تلفن همراهي كه در اختيار داريد سرويس فوق را فعال كنيد. زماني كه عمل انتقال انجام شود، پيام روي صفحه ظاهر مي‌شود.

ج: نمايشگر

با بهره‌مندي از اين سرويس، به محض به صدا در آمدن زنگ تلفن همراه، شماره تماس گيرنده روي صفحه نمايشگر ظاهر مي‌شود.

(در حال حاضر شماره‌هاي تلفن همراه و شماره اكثر تلفن‌هاي ثابت قابل رؤيت مي‌باشد)

·  براي استفاده از ساير سرويس‌هاي ويژه تلفن همراه، بايد به دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه كرد.

د: امكان دسترسي محدود(محدوديت مكالمه)

اين سرويس، مشترك را قادر مي‌سازد كه در مواقع لزوم مانع از تماس تلفن ديگران شود. همچنين امكان استفاده انحصاري از تلفن را براي مشترك فراهم مي‌كند.

به عنوان مثال: مي‌توانيد صفر بين‌الملل تلفن همراه خود را مسدود و يا تماسهاي ورودي و خروجي را محدود نماييد كه براي انجام اين كار بايد كد مربوطه را روي گوشي خود فعال نماييد.

هـ: اتصال تلفن همراه به نمابر و ديتا

مشترك اين سرويس قادر خواهد بود به راحتي با شبكه اطلاع رساني و نمابر ارتباط برقرار كند.

متقاضي اين گونه سرويس‌ها بايد با مراجعه به يكي از دفاتر خدمات ارتباطي، فرم‌هاي تقاضاي سرويس نمابر و ديتا را تكميل نموده، سپس از طريق همان دفتر حداكثر ظرف 48 ساعت، يك شماره 7 رقمي براي نمابر و يك شماره 7 رقمي براي ديتا در اختيار مشترك قرار مي‌گيرد، كه اين شماره‌ها براي ارسال و دريافت نمابر و ديتا مورد استفاده واقع مي‌شوند. اتصال تلفن همراه به نمابر و ديتا و رايانه از طريق كابل رابط مخصوص صورت مي‌گيرد، چنانچه گوشي تلفن همراه داراي امكانات استفاده از نمابر و مودم (MODEM) باشد، مستقيماً نمابر و رايانه به گوشي تلفن همراه وصل مي‌شود و از طريق منوي مربوطه ارتباط نمابر و ديتا برقرار مي‌گردد.

ضمنا در مورد گوشي هايي كه فاقد امكانات لازم است، مي بايستي بين نمابر يا رايانه و گوشي تلفن همراه تجهيزات مربوطه قرار گيرد تا ارتباط نمابر و ديتا برقرار گردد.

#كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق
به مخابرات استان قزوین می باشد.

صفحه اصلي|اخبار|نقشه سايت|ساير خدمات آماربازديدكنندگان:بازديد امروز :1065  كل بازديد: 2177105